ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
- október 1.
- BEVEZETŐ
Az alábbi Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban ÁSZF) kizárólag a Procopius Numizmatikai Kft. (a továbbiakban: Társaság) www.procopius.hu domain néven elérhető honlapjáról online küldött megrendelésekre vonatkoznak.
Kérjük, hogy amennyiben a webáruházban szeretne vásárolni, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben az ÁSZF minden pontjával egyetért, és azokat önmagára kötelező érvényűnek tekinti.
A megkötendő szerződés (megrendelés és annak visszaigazolása esetén) írásba foglalt szerződésnek minősül, az így létrejött szerződést társaságunk saját adatbázisban kezeli és rögzíti, így a szerződés utóbb hozzáférhető.
Az ÁSZF magyar nyelven készült.
A szolgáltatási tevékenységre vonatkozó magatartási kódex nem áll rendelkezésre a Társaságnál.
A webáruházban a Társaság tulajdonában lévő, névértékük erejéig és forgalomból való bevonásukig törvényes fizetőeszköznek minősülő emlékpénzérmék, bankjegyek és mintabankjegyek, forgalomból bevont forgalmi érmék, emlékérmek, medálok, egyéb veretek, forgalmi érméket tartalmazó forgalmi sorok, valamint a felsoroltakhoz köthető szakirodalom és tárolási eszközök rendelhetők, vásárolhatók meg.
Az online előre kifizetett, megvásárolt termékek személyesen vagy postai, valamint futárszolgálat által történő kiszállítással vehetők át.
Megrendelés, vásárlás a webáruházban folyamatosan kezdeményezhető, a visszaigazolt megrendelések teljesítése az egyes átvételi módoknál részletezett határidőkön belül, kizárólag munkaidőben történik.
A webáruház működésével, megrendelési, vásárlási és szállítási folyamataival kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a Társaság a megadott elérhetőségein a Megrendelő rendelkezésére áll.
- A HONLAP ÉS A WEBÁRUHÁZ ÜZEMELTETŐJE
Procopius Numizmatikai Kft.
Képviseli: Molnár Péter ügyvezető
Székhely: 1064 Budapest, Vörösmarty u 61.
Adószám: 14488290-2-42
Cégjegyzékszám: 01-09-90677
Nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága 1051 Budapest, Nádor u. 28.
Kereskedelmi tevékenység nyilvántartási szám: 11832/B/2016
E-mail: info@procopius.hu
Telefon: +36-1-269-28-90
Átvételi iroda, értékbecslők:
Budapest 1064 Vörösmarty u. 61.
E-mail: info@procopius.hu
Tel: 06 1 2692890
Mobil: 30 3976748 ( telefonon nincs értékbecslés ! )
Nyitva H_P 10-18
Galéria, árverési tételek kiadása:
Budapest 1064 Vörösmarty u. 65. MABEOSZ székház (fszt.)
E-mail: procopiuskft@gmail.com
Tel: 06 (1) 2691004
Mobil: 06306829232
Pénzügy, számlázás:
Budapest 1064 Vörösmarty u. 65. MABEOSZ székház (fszt.)
E-mail: office@procopius.hu
Tel: 06 (1) 2691004
- A VÁSÁRLÁS MENETE
A webáruházban történő vásárlás menetét az alábbi útmutató ismerteti.
Amennyiben egy adott megrendelés teljesítése kapcsán a Társaság részéről bármilyen probléma merül fel (pl. a megrendelt termék nem áll rendelkezésre), arról a Társaság a Megrendelőt írásban vagy telefonon, a megrendelése beérkezésétől, illetve a fizetés teljesítésétől számított legfeljebb 2 (kettő) munkanapon belül tájékoztatja és egyeztetést kezdeményez a probléma rendezésének módjáról.
A WEBSHOP szóra kattintva választhatja ki a megvásárolni kívánt terméket. A kiválasztott termék fotójára vagy az alatta lévő RÉSZLETEK-re kattintva érheti el a termékleírást, amely minden fontos információt tartalmaz az adott tételről.
Információ: Regisztráció nélküli böngészéskor bruttó forint árakat lát. Regisztrációt követően a rendszer már pontos árinformációkat és szállítási költségeket tud közölni a regisztrált szállítási cím ismeretében. A Regisztráció menüpont elérhető itt.
Amennyiben már regisztrált felhasználó, a honlapra történő bejelentkezés során az Ön szállítási címének adatai automatikusan felhasználásra kerülnek.
A vásárláshoz a kiválasztott tételt a kosárba kell helyezni a „Kosárba” szövegre kattintással. Az oldal tetején megjelenő információs sáv tájékoztat a művelet sikerességéről vagy az esetleges hibákról.
A böngészést vagy a vissza gombbal, vagy egyszerűen a termékek görgetésével folytathatja, a kiválasztott termékeknek a kosárba helyezésével.
A vásárlási folyamat ezután az információs sávban a „kosár megtekintése” sorra kattintva folytatható. Itt módosíthatja a kosár tartalmát a kosárba rakott termékek mennyiségét illetően, illetve törölheti a megvásárolni mégsem kívánt terméket.
A kosárban lévő tételek alatt láthatóak a kiválasztható szállítási módozatok. Magyarországon belüli rendeltetési hely (szállítási cím) esetén két lehetőség közül lehet választani:
- Személyes átvétel
- Kiszállítás futárszolgálat (Magyar Posta) igénybevételével
Magyarországon kívüli szállítási cím esetén kizárólag a postai úton történő szállítás választható.
A szállítási/átvételi lehetőség kiválasztásával egyben azt is eldönti, hogyan kíván fizetni: előre fizetés bankkártyával, online, a megrendelése elküldésekor vagy személyesen az üzletben.
A folyamatban ezt követően a lap alján található „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintással léphet tovább.
A szállítási mód kiválasztása esetén az áru ellenértékét bankkártyájával fizetheti ki. A kiválasztott áruk megrendelése után Önt a Simple Pay weblapjára irányítjuk, ahol a bank által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával.
Fontos: A bankkártyás fizetési rendszer csak regisztrált felhasználóinknak elérhető. A procopius.hu semmilyen bankkártya-információt nem tárol!
Elfogadott bankkártyák: VISA Classic, Visa Electron és Eurocard/Mastercard
A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.
A fizetési oldalon látható szállítási, számlázási és termék adatok ellenőrzése után a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva juthat el a bank biztonságos fizetőoldalára.
A továbblépéshez
- az „Elolvastam és megértettem az Általános Szerződési Feltételeket”,
- az „Elfogadom a Simple Pay ÁSZF-t” és
- az „Elfogadom az Adatvédelmi szabályzat”
szöveghez tartozó jelölőnégyzetet be kell pipálnia, ezzel igazolva, hogy Ön eddig legalább egyszer valóban végigolvasta ezeket az információkat.
A Bank által biztosított felületen kell megadni
- a bankkártya számát,
- a bankkártyán szereplő érvényességi adatokat és
- a kártya ellenőrző kódjának utolsó 3 számjegyét.
Az adatok helyes kitöltése után a „Fizetem” gombra történő kattintással történik a fizetés, ekkor a fizetendő végösszeg levonásra kerül az Ön számlájáról. A megrendelt termék az Ön nevére lefoglalásra kerül.
Figyelem! A bank fizetőoldalán lévő “Fizetem” gomb megnyomásával adott megbízás az Ön részéről visszavonhatatlan és nem módosítható fizetési megbízásnak minősül, amely megbízás alapján, sikeres tranzakció üzenet esetén, az Ön fizetőkártyáját kibocsátó bank a tranzakció összegével megterheli a kártyát.
A Simple Pay nem vállal felelősséget azért, hogy Ön az átutalt összeg ellenében a kifizetett árut/szolgáltatást ténylegesen megkapja, valamint azért sem, hogy azt a megrendelt mennyiségben, minőségben és határidőben kapja meg. Ennek teljesítéséért kizárólag Társaságunkat terheli felelősség, követeléseit Ön kizárólag Társaságunk irányában tudja érvényesíteni.
A Simple Pay az on-line fizetési szolgáltatás igénybevételével átutalt összeg megtérítésére semmilyen jogcímen nem kötelezhető.
A “Fizetem” gomb megnyomásával Ön egyben megerősíti, hogy fenti feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
A Simple Pay a sikeres fizetést követően a tranzakcióról engedélyezési számot bocsát ki, amelyet érdemes felírni vagy az egész oldalt kinyomtatni. Sikertelen tranzakció esetén – hibás adatok, lejárt bankkártya, illetve a végösszeg kifizetéséhez elégtelen összeg vagy alacsony kártyalimit esetén – Simple Pay hibaüzenetben közli Önnel a hiba okát.
Fontos:A fizetési folyamat csak a hibaüzenet figyelembevételével történő korrekciót követően zárható le. Amennyiben a korrekció nem történik meg, a fizetési folyamat nem fejezhető be és a termékek a kosárban maradnak.
Sikeres fizetés esetén a honlapon egy erről tájékoztató üzenetet olvashat, továbbá e-mail fiókjába kiküldjük a vásárlási értesítőt (visszaigazolást), amely tartalmazza a tranzakció azonosítóját és a vásárolt termékeket is. A kifizetett tételek átadása/kiszállítása az Ön által kiválasztott módon kerül teljesítésre.
A visszaigazolás elmaradását okozhatja az Ön által rosszul megadott e-mail cím, a postafiókja tárhelyének telítettsége, vagy esetleg internet szolgáltatójának beállításai. Javasoljuk, hogy amennyiben legkésőbb 48 órán belül a visszaigazoló e-mailt nem kapja meg, tájékozódjon a Társaságunknál.
Tipp: A vásárlással kapcsolatos további részletes információkat – köztük az Elállási jogról szóló tájékoztatásunkat is – találhat az Általános Szerződési Feltételekben. Az Általános Szerződési Feltételek ide kattintva tölthetőek le.
- ÜGYFÉLAZONOSÍTÁS WEBSHOPBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁS ESETÉN
A Pénzmosásról szóló törvény (2017. évi LIII. törvény) értelmében a bruttó 300 ezer Ft értékhatárt elérő vagy meghaladó nemesfémből készült termékek átutalással, bankkártyával, készpénzzel történő vásárlása esetén az ügyfelek azonosítását el kell végezni. A weboldalunkon történő megrendeléskor/vásárláskor kiszállítást kérő Megrendelő/Vásárló esetében az ügyfél-azonosítás a távoli azonosítás módszerével valósítható meg.
Távoli azonosítás esetén a Társaság a Megrendelő/Vásárló által megadott e-mail címre ügyfélazonosítási adatlapot küld, melyet a Megrendelőnek/Vásárlónak kitöltve és aláírva vissza kell küldenie, csatolva hozzá valamely személyazonosításra alkalmas fényképes okmánya – pl. személyi igazolvány/jogosítvány/útlevél – fényképet, illetve az okmány azonosító számát tartalmazó oldalá(ai)nak, valamint a lakcímkártyája személyi számot nem tartalmazó oldalának fénymásolatát. A kitöltött és lemásolt dokumentumok megküldhetők szkennelve a procopiuskft@gmail.com e-mail-címre vagy papír-alapon a Procopius Kft. 1064 Budapest, Vörösmarty u 65. sz. alatti postacímre.
A megrendelt/megvásárolt termék(ek)et addig nem áll módunkban kiküldeni, amíg a hiánytalanul kitöltött ügyfélazonosítási adatlapot, valamint az azonosítás alapjául szolgáló személyes dokumentumok másolatát a Megrendelőtől/Vásárlótól kézhez nem kaptuk.
- FIZETÉSI MÓDOK
- Előrefizetés bankkártyával
Kiszállítás esetén online előrefizetéssel, bankkártyával szükséges a megrendelt termék kifizetése. Elfogadott bankkártyák: VISA Classic, Visa Electron és Eurocard/ Mastercard.
- személyes átvétel
Személyes átvétel esetén készpénzzel, vagy bankkártyával fizetheti ki a megrendelt összeget.
Az online előrefizetéshez a Társaság a Simple Pay biztonságos fizetési oldalának szolgáltatásait kínálja fel.
- A fizetés pénzneme
A fizetés pénzneme belföldi rendeltetési hely esetén HUF (magyar forint).
- ÁRAK
- A webáruházban közölt árak db-ra vonatkozó egységárak, és belföldi és EU-n belüli szállítási cím esetén bruttó árak. A befektetői aranynak minősülő, ÁFA-mentes termékeken, a névértékkel azonos áron értékesített, így ÁFA-körbe nem tartozó emlékpénzeken, illetve egyes 5%-os ÁFA-körbe tartozó szakkönyveken kívül minden termék a 27%-os ÁFA-kulcs alá tartozik;
- Az árak EU-n kívüli szállítási cím esetén ÁFA-mentes, nettó exportárak.
- A webáruházban az aktuális raktárkészletnek megfelelő állapotban az aktuális árak láthatóak.
- Az árak nem tartalmazzák a csomagolási- és szállítási költségeket és a készlet erejéig, illetve visszavonásig érvényesek.
- Az árváltoztatás jogát a Társaság fenntartja. Az árváltoztatás a folyamatban lévő (megrendelt és/vagy kifizetett) ügyletekre nem vonatkozik.
- Amennyiben minden gondosság ellenére hibás ár került a webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termékek közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő irreális árra, a Társaság nem köteles a megrendelt terméket a hibás áron leszállítani. A Megrendelő erről a megrendelése beérkezését illetve a fizetés teljesítését követően legfeljebb 2 (kettő) munkanapon belül írásbeli értesítést kap, ami a szerződést megszünteti. A Megrendelőnek ez esetben joga van a már kifizetett ellenértéket a szerződés megszűnése következtében visszaigényelni, vagy a helyes áron az árut újból megrendelni.
- TÖRZSVÁSÁRLÓI KEDVEZMÉNY
fejlesztés alatt
- SZÁLLÍTÁSI MÓDOK:
- Személyes átvétel
A bankkártyával előre kifizetett tételeket a Megrendelő legkorábban a visszaigazolás kézhezvételétől számított munkanapon veheti át a Társaság érmeboltjában.
Címe: 1064 Budapest, Vörösmarty u 65.
Nyitvatartási idő: munkanapokon 10:00-18:00
Telefon: +36 1 269 10 04
e-mail: info@procopius.hu , procopiuskft@gmail.com
Az átvételhez ajánlott a Társaság vásárlást visszaigazoló e-mailjének felmutatása. Ennek hiányában a Megrendelő neve és teljes lakcíme ismeretében a megrendelt tételek a Megrendelőnek kiadhatóak.
A Megrendelő harmadik személyt is megbízhat az átvétellel, de 50.000.-Ft (ötvenezer forint) értéket meghaladó megrendelés esetén csak írásbeli, teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt, azaz két tanúval ellátott meghatalmazással. A meghatalmazásnak tartalmaznia kell a Megrendelő és a megrendelés azonosíthatóságához szükséges információkat (név, cím, rendelésigazolás száma). Bizonyos esetekben a Társaság fenntartja a jogot ettől eltérő átvételi feltételek kialakítására.
Személyes átvétel esetén – a Megrendelő jelen ÁSZF 10. pontjában részletezett elállási jogán túlmenően – a Társaság a teljesítést követően reklamációt nem fogad el.
A Megrendelő az online vásárlást követő 11. napon belül köteles a megvásárolt termék átvételére. Amennyiben az átvételre a kitűzött határidőig nem kerül sor, a Megrendelő átvételi késedelembe esik (jogosulti késedelem, Ptk. 6:156.§). A 11 napos átvételi határidő leteltével a Társaság a Megrendelő által a regisztrációja során megadott elektronikus elérhetőségére (e-mail) emlékeztetőt küld a megvásárolt termék átvétele érdekében. Az emlékeztető kiküldését követő 15 napig a Társaság a megvásárolt terméket Megrendelő rendelkezésére tartja. Amennyiben az átvételre szabott 15 napos határidőig a Megrendelő nem jelentkezik, vagy az emlékeztető elküldése a Megrendelő által megadott e-mail címre nem lehetséges, a Társaság az adásvételi szerződést meghiúsultnak tekinti, és kezdeményezi az ellenérték Megrendelőnek történő visszafizetését. A visszafizetéssel egyidejűleg a Megrendelő által megvásárolt terméket a Társaság jogosult újra értékesíteni.
- Kiszállítási postai úton
Társaság a kiszállítást a Magyar Postával végzi.
- Kiszállítás futárszolgálat igénybevételével
A futárszolgálattal kiszállítani kért, bankkártyával előre kifizetett tételek a vásárlást követően 3 munkanapon belül kerülnek átadásra a kiszállítást végző futárszolgálatnak.
- REKLAMÁCIÓ KEZELÉSE HIBÁS VAGY HIÁNYOS KISZÁLLÍTÁS ESETÉN
Kiszállítás átvételi mód esetén Megrendelő jogosult az esetlegesen sérült csomagolású szállítmány átvételének megtagadására, illetve átvett szállítmányban észlelt hiányos teljesítés esetén reklamáció bejelentésére. Mindkét esetben Megrendelő maximum 2 (kettő) munkanapon belül köteles a vonatkozó bejelentése megtételére. A bejelentés történhet telefonon (+36-1-2682890) vagy e-mailben (info@procopius.hu, procopiuskft@gmail.com)
A Társaság 5 (öt) munkanapon belül kivizsgálja a reklamáció jogosságát. Jogos reklamáció esetén a hiányzó tételt saját költségére a Megrendelőnek kiszállíttatja, vagy a Megrendelő által kifizetett ellenértéket, beleértve a kiszállítási költséget is, megtéríti.
A fenti rendezés nem érinti Megrendelőnek a jelen ÁSZF -ben részletezett elállási/felmondási illetve szavatossági és jótállási jogát.
Amennyiben a bankkártyával előre fizetett küldeményt a kiszállítást végző szolgáltató „címzett ismeretlen” vagy a „kézbesítés nem lehetséges” megjegyzéssel visszaszállítja, a Társaság erről a Megrendelőt írásban vagy telefonon tájékoztatja. Amennyiben a kiszállítás Megrendelőnek felróható okból volt nem teljesíthető, az újbóli kiszállítás költségeit a Társaság a Megrendelőre terheli.
A bankkártyával előre kifizetett, kiszállítással megrendelt tételek kiszállításának kétszeri sikertelensége esetén a Társaság az ügyletet meghiúsultnak tekinti és kezdeményezi az ellenérték Megrendelőnek történő visszafizetését. A visszafizetéssel egyidejűleg a Megrendelő által megvásárolt terméket a Társaság jogosult újra értékesíteni.
- SZÁLLÍTÁSI KÖLTSÉGEK
- A kiválasztott kiszállítási módnak megfelelő szállítási költség összegét a webáruház kosár opciója az adott megrendelésre pontosan kiszámítja.
- A szállítási költség a csomagolás és a kiszállítás költségeit összevontan tartalmazza.
- A díjszabások változása esetén a Társaság fenntartja a jogot az azonnali hatályú módosításra. A módosítás a már folyamatban lévő – megrendelt és/vagy kifizetett – ügyletekre nem vonatkozik.
- EGYÉB FELTÉTELEK
- A procopius.hu webáruházból kezdeményezett megrendelés/vásárlás létrejött szerződésnek minősül, amennyiben azt a Társaság írásban visszaigazolja, vagy visszaigazolás nélkül a megrendelt/megvásárolt tételeket a Megrendelő által megadott szállítási címre leszállítja, illetve a Megrendelőnek átadja.
- Megrendelést, vásárlást csak regisztrált ügyfél kezdeményezhet. A regisztrációt csak egyszer szükséges elvégezni, azt követően ismételt vásárlás az adatok megadása nélkül lehetséges.
- A megrendelés menetéről jelen ÁSZF 3. pontjában hivatkozott Vásárlási útmutatóad részletes tájékoztatást.
- A Társaság a webáruházban, a honlapján, illetve nyomtatott árlistáiban, szórólapjain és egyéb nyomtatványain az esetleges illusztrációbeli vagy elütési hibákért felelősséget nem vállal.
- A Társaság kizárja a felelősségét minden olyan káresetben, amely a Megrendelőnek a weboldalra történő felcsatlakozása miatt merül fel.
- ELÁLLÁSI JOG ÉS GARANCIA
Panasz ügyintézés:
A panasz az alábbi helyen jelenthető be: Procopius Numizmatikai Kft
Cím: 1064 Budapest, Vörösmarty u 65.
Telefon: +36-1-269-2890
e-mail: procopiuskft@gmail.com , info@procopius.hu
A fenti e-mail címtől eltérő, más e-mail címre – ideértve különösen a Procopius Kft. automatikus levelezőrendszerének elérhetőségeit – beérkező levelekért a Társaság felelősséget nem vállal.
Elállási jog:
- Megrendelő a 45/2014. (II.26.) sz., a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló kormányrendeletnek (a továbbiakban: Kormányrendelet) megfelelően, a lenti rendelkezések szerint a szerződéstől (14) tizennégy napon belül indoklás nélkülelállhat, illetve azt felmondhatja. A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát a Kormányrendelet 20. § (2) bekezdése szerint atermék/ek adásvételére irányuló szerződés esetén a termék/eknek, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától; szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belülgyakorolhatja. Az elállást, vagy a felmondást a fogyasztó a Kormányrendelet 2. számú mellékletében lévő – a lenti linken elérhető – elállási/felmondási nyilatkozatminta alkalmazásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
A felmondási/elállási jog az itt elérhető nyilatkozatminta felhasználásával (és elküldésével) érvényesíthető.
Az elállást/felmondást határidőn belül érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Megrendelő erre vonatkozó nyilatkozatát a határidő lejárta előtt megteszi.
- A felmondás/elállás esetén a Megrendelő által kifizetett ellenértéket, beleértve a csomagolási és kiszállítási költséget is, a Társaság haladéktalanul, de legkésőbb az elállási igénybejelentés kézhezvételét követő 14 (tizennégy) napon belül, az áru – és amennyiben csatolva volt, eredetigazolás, valamint csomagolási egység (műanyag kapszula) – visszaszolgáltatásának ellenében Megrendelőnek visszafizeti, a vásárlásakor alkalmazott fizetési móddal egyező módon. A Társaság a visszatérítést mindaddig visszatartja, amíg a terméket nem kapja vissza, vagy amíg a Megrendelő a visszaküldést nem igazolja. A Megrendelő elállása/felmondása esetén a terméket maga köteles a Társaságnak saját költségén visszaküldeni az elállása/felmondás közlésétől számított 14 napon belül. A Megrendelőt egyéb költség nem terheli, de a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
- Az online megrendeléstől való elállási/felmondási jog érvényesítéséről a Megrendelő írásban tett nyilatkozatát
– e-mailben: info@procopius.hu, procopiuskft@gmail.com vagy
– tértivevényes levélben (Procopius Kft. H-1064 Budapest, Vörösmarty u 65.) küldheti el.
E-mailben és faxon küldött elállási/felmondási jog gyakorlása esetén a Társaság 3 napon belül visszaigazolja a Megrendelő ez irányú nyilatkozatát. Az ügyintézés megkönnyítése érdekében javasolt az elállási/felmondási jog bejelentéséhez csatolni az áruval kapott számlát/nyugtát, de az igénybejelentés e nélkül is megtehető.
- A fenti határidőn túli elállást/felmondást a Társaságnak nem áll módjában elfogadni.
Szavatosság
A Társasággal szemben kellékszavatossági igényt a Ptk. szabályai szerint érvényesíthet a Megrendelő. E szerint kérhet kijavítást vagy kicserélést kivéve, ha ezek közül a Megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Társaság számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Megrendelő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a Társaság költségére a Megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Társaság adott okot.
A Megrendelő köteles a hibát annak felfedezés után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.
A Megrendelő a Társasággal szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a Megrendelő kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Megrendelő igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Társaság nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Megrendelő köteles bizonyítani, hogy a Megrendelő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
A termék hibája esetén a Megrendelő – választása szerint – kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a Társaság által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Megrendelő a termék a Társaság általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Megrendelőnek kell bizonyítania.
A Társaság kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A Társaságnak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet a Megrendelő. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
A Társaság által forgalmazott termékek – érme, érem, díszdoboz, szakkönyv, éremberakó album, bankjegy, mintabankjegy, forgalmi sor, stb. – nem tartoznak a kötelező jótállás alá vont termékek közé. Önkéntes jótállást a Társaság a saját, illetve általa forgalmazott termékekre nem ajánl fel.
Kellékszavatossági/termékszavatossági igény kizárólag írásban nyújtható be, a procopiuskft@gmail.com e-mail címre, vagy a Procopius Kft. H-1064 Budapest Vörösmarty u 65. címre elküldve. Az igény a Társaság panaszkezelési Szabályzata alapján kerül kezelésre, mely az alábbi linken elérhető: Panaszkezelesi_szabalyzat.pdf
- PANASZKEZELÉS
A panasz az alábbi helyen jelenthető be:
Procopius Numizmatikai Kft
Cím: 1064 Budapest, Vörösmarty u 65.
Telefon: +36-1-26-2890
e-mail: info@procopius.hu
A fenti e-mail címtől eltérő, más e-mail címre – ideértve különösen a Procopius Kft. automatikus levelezőrendszerének elérhetőségeit – beérkező levelekért a Társaság felelősséget nem vállal.
- ADATVÉDELEM
A Társaság Adatkezelési tájékoztatója itt érhető el.
- JOGORVOSLATI LEHETŐSÉG
A Társaság törekszik a Megrendelővel a fenti szállítási feltételek alá eső ügyletek során esetlegesen felmerülő vitás kérdések békés úton történő rendezésére.
Nem hatósági vitarendezési lehetőség:
Területi Gazdasági Kamarák mellett működő békéltető testület
1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefon: +36-1/488-21-31
A Társaság kereskedelmi tevékenységének felügyeletét ellátó hatóságok:
Budapest VI. kerületi Önkormányzat Jegyzője
dr. Mogyorósi Sándor
1067 Budapest, Eötvös u. 3.
Telefon: +36-1-351-7965
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Közép-magyarországi Regionális Felügyelősége
1052 Budapest, Városház u. 7.
Telefon: +36-1/328-01-85
Amennyiben erre nincs lehetőség, a Társaság a Ptk. vonatkozó előírásait, illetve az esetleges jogviták rendezésére a járásbíróság hatáskörébe tartozó jogviták esetében a pesti Központi Kerületi Bíróság (Fővárosi Törvényszék) illetékes.
A Társaság fenntartja a jogot arra, hogy – ide nem értve a jogszabályon alapuló kötelezettségeit – a jelen ÁSZF-t bármikor szabadon és egyoldalúan módosítsa. Bármely módosítás abban az időpontban lép életbe, amikor az a fenti domain neveken elérhető weboldalakon online megjelenik.